Τρίτη, Δεκεμβρίου 06, 2005,4:55 μ.μ.
Fnac….
Η Fnac, ή όπως είναι το πλήρες όνομα της Fédération Nationale d'Achats pour Cadres ( ή αλλιώς η Εθνική Ομοσπονδία Αγορών για τους Εργαζομένους?), ως γνωστών άνοιξε το πρώτο της κατάστημα και στην Ελλάδα. Το σίγουρο είναι πως δεν πρόκειται για καμία πραγματική ομοσπονδία (αν και δεν έχω βρει την ιστορία του ονόματος και δεν ξέρω τι είχαν στο μυαλό τους οι ιδρυτές της) αλλά για τη μεγαλύτερη γαλλική αλυσίδα προϊόντων τεχνολογίας και πολιτισμού, όπως λένε. Πριν μερικούς μήνες βρέθηκα στο κατάστημα της Fnac στη Μαδρίτη. Πέρα από τη δεδομένη ποικιλία που είχε, οι τιμές δεν είναι τόσο χαμηλές όσο παρουσιάζεται ή έχει επικρατήσει. Τουναντίον θα έλεγα. Συγκεκριμένα, αγόρασα ένα cd των ντόπιων Migala στα 12 ευρώ περίπου, ενώ στην Ελλάδα έχει σχεδόν 20 ευρώ, γιατί είναι ανεξάρτητη εισαγωγή. Πέρα από εξαιρέσεις όπως η συγκεκριμένη και τις δεδομένες προσφορές που βάζει, οι τιμές ήταν υψηλότερες απ’ ότι εδώ. Το ίδιο συμβαίνει και στην ελληνική Fnac. Κάποια cd σε προσφορά και τα υπόλοιπα να πλησιάζουν τα 18 – 19 ευρώ.

Τώρα πως γίνεται ο κύριος Προκόπης Δούκας, σε άρθρο του στην Athens Voice / 1-7 Δεκ., να θεωρεί θείο δώρο το κατάστημα της Fnac για τους σοβαρά ασχολούμενους με τη μουσική καταναλωτές που «εγκλωβισμένοι στη μιζέρια μιας ελληνικής αλυσίδας και μιας αποτυχημένης, «παρατημένης» διεθνούς, έψαχναν για διέξοδο…», δεν κατάλαβα. Με αυτό δείχνει ο κ. Δούκας πως έχει να κατέβει στο κεντρικό Metropolis εδώ και μερικά χρόνια, αφού ακριβώς δίπλα έχει ανοίξει άλλη μια ελληνική αλυσίδα (το PMW) και οι τιμές τους είναι πραγματικά άπαικτες. Άσε που στις μόνιμες προσφορές του 6,90 ευρώ περιέχεται μια τεράστια γκάμα που καλύπτει όλα τα μουσικά γούστα.

Επίσης, αναφέρει για τα βιβλιοπωλεία πως: «Η έλευση της Fnac στην Ελλάδα τρόμαξε, είναι η αλήθεια, περισσότερο τα βιβλιοπωλεία, που οργανώνονται για να αντιμετωπίσουν την απειλή του ανταγωνισμού». Εμένα πως μου φαίνεται πάλι πως βιβλιοπωλεία όπως η Πολιτεία, ο Ελευθερουδάκης, ο Παπασωτηρίου, ο Πατάκης, η Εστία, η Πρωτοπορία, κ.α. δεν έχουν να φοβούνται τίποτα από την έλευση της Fnac, ούτε από άποψη ποικιλίας ούτε από άποψη τιμών.

Η Fnac, λοιπόν, είναι «ναός» και «μια πύλη στον κόσμο… με 30 χρόνια καθυστέρηση» για τους καταναλωτές των shopping mall και των global brands, που περιμένουν να μάθουν κάτι από τα trends και τη μόδα. Για όλους τους άλλους δεν νομίζω πως περίμεναν καμία Fnac για να βρίσκουν αυτά που θέλουν και να αγοράζουν σε πραγματικά χαμηλές τιμές. Στους ήδη υπάρχοντες και εδραιωμένους «ναούς» του πολιτισμού και με τη συμπλήρωση του διαδικτύου εγώ πάντως και πολλοί άλλοι νομίζω ότι είμαστε κάτι παραπάνω από ευχαριστημένοι.
 
posted by Iridium
Permalink ¤


4 Comments:


  • At 9:13 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Anoi3e kai to fnaac... ti kala... (?) Loipon to fnac 8a piasei sthn agora, h toulaxiston ayto fainetai poly pi8ano. arkei na diafhmisei ekei to neo cd ths h vandh h kapoia allh "megalh" tragoudistria me stixous tou allou "megalou" kallitexnh, tou "phivos". kala krasa...
    h alh8eia prepei na einai oti pollloi shmera areskontai na tous deixnoun ti na foresoun, na tous paizoun ti 8a akousoun, na tous lene pou 8a pane. mporei kai palaiotera na htan etsi, apla to systhma tou katanalwtismou mallon exei aplwsei toso ta plokamia tou pou opoiadhpote parekklish apo ayto, pleon, 8ewreitai apo ta alla 8umata ws egklhmatikh kinhsh. genika h moda twn kairwn prepei na einai na sou deixnoun, pou poios pws pote. etsi e3hgountai ola.
    opote kai telika pisteyw oti to fnac 8a piasei. giati na mhn piasei allwste afou ekproswpei ola osa mas ma8ainoun xronia twra uposyneidhta: mazikh paragwgh > mazikh katanalwsh. o naos tou katanalwtismou sta podia sas.
    pantws o iridium exei dikio oson afora tis times, an kai den pisteyw oti 8a eixe amesh sxesh h timologhsh twn aga8wn me to na "piasei" to fnac sthn agora. arkei oi times tou na kumainontai ston meso oro, kai h emporikh tou poreia den 8a phgaine asxhma. exei ginei sto parel8on, 8a 3anaginei. hype kai provolh na uparxei, kai oi times paravlepontai eykola. kales agores everyone...

     
  • At 11:39 π.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Η Fnac δεν θα πιάσει γιατί θα παρουσιάσει εκεί το cd της κάποια "καρακαοιδόνα". Εξάλλου, είναι άλλης φιλοσοφίας εταιρία νομίζω. Είναι πιο cultural oriented. Ο λόγος που θα πιάσει είναι απλά γιατί αποτελεί ένα τεράστιο χώρο που προσφέρει ένα περιβάλλον πολλαπλών εμπειριών, όπως συμβαίνει και με τα σύγχρονα shopping mall. Πουλάει εικόνα και εμπειρίες. Αυτό είναι που ελκύει τις μάζες περισσότερο απ' όλα και όχι τόσο η τιμολιγιακή πολιτική. Είναι αυτό που λες. Να κινείται κοντά στο μέσο όρο (προς τα πάνω όμως)και μέσω επιλεγμένων προσφορών να δημιουργεί την εντύπωση των χαμηλών τιμών. Όλοι θα περάσουν από τον ναό του καταναλωτισμού έστω και μια φορά από περιέργεια. Αυτό αρκεί.
    Σε παρακαλώ, άλλη φορά κάνε τον κόπο να γράφεις σε ελληνικά. Καλώ είναι να αποφεύγουμε τα greeklish.

     
  • At 4:29 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Α, να επισημάνω επίσης πως ο μέσος καταναλωτής που δεν το ψάχνει σχεδόν καθόλου, ουσιαστικά έχει αυτοματοποιήσει τις αγορές του, συνδέοντας στο μυαλό του το είδος ενός προϊόντος με μία μάρκα. Δηλαδή, όταν θέλει να αγοράσει ηλεκτρονικά, είδη τεχνολογίας πάει π.χ. στο Γερμανό ή στον Κοτσόβολο, όταν θέλει ρούχα θα περάσει από το Ζara ή το The Mall, όταν θέλει να διασκεδάσει θα πάει στα Village ή στο Venue, αν θέλει να φάει κάτι στα γρήγορα θα περάσει από τα Goody’s ή τα Everest. Έτσι και η Fnac ουσιαστικά στοχεύει να μπει στο TOP 7 των μαρκών στο μυαλό του καταναλωτή.

     
  • At 8:39 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    ...kai mallon 8a mpei, opws fainetai, afou h moda twn polykatasthmatwn kala kratei. Asxeto: sorry gia ta greeklish alla to laptop mou den eixe pote ellhnika, dystyws, panta variomoun kai na ta egkatasthsw kai etsi emeina sta greeklish. 8a to koita3w omws soon. bye